هوالعشق

هوالعشق

زیر دین چهارده معصومم اما گردنم
زیر دین حضرت علی بن موسی بیشتر

طبقه بندی موضوعی
آرشیو
و آدم هرچقدر بد باشد و هر چقدر روسیاه باشد و هر چقدر قلبش سیاه باشد و هر چقدر همه چیز باشد، باز هم می تواند برای آدم خوب هایی مثل تو جان بدهد.
آدمِ خوبِ زندگی من؛ دوباره وامانده از همه ی درهای بسته و خسته از این خودی که ساختم به درگاه دست های مهربان تو پناه آورده ام.
گره کورهای زندگی ام را باز کن مهربان آقا، شنیده ام گره گشایی ..


خدا کند که کسی حالت‌ش چو ما نشود
ز دام خال سیاه‌ش کسی رها نشود

خدا کند که نیفتد کسی ز چشم نگار
به نزد یار چو ما پست و بی‌بها نشود

جواب ناله‌ی ما را نمی‌دهد دل‌بر
خدا کند که کسی تحبس الدعا نشود

به خانه‌ی دل ما پا نمی‌نهد دل‌بر
خدا کند که دلی خانه‌ی جفا نشود

شنیده‌ام که از این عبد یار خسته شده
خدا کند که به اخراج ما رضا نشود

مریض عشق‌م و من را طبیب لازم نیست
خدا کند که مریضیِ ما دوا نشود

کبوتر دل من جَلدِ بام خانه‌ی توست
خدا کند که دلی خانه‌ی جفا نشود
  • ۹۲/۰۴/۰۴
  • هوالعشق

دیدگاه (۲۴)

خبر ز درد دل من به آشنا بدهید
که من مریض فراقم مرا شفا بدهید ..
انقد دلتنگم ..............

. . . خدا کند که نیفتد کسی ز چشم نگار

فوق العاده ست این شعر ..

 

من عاشق این آهنگ اصفهانی ام !! خیلیییی زیباست ..

دلم به سلامی خوش است که جوابش واجب است....
  • منتظربهار
  • دلتنگ حرم امام رضایم ...
    حــ واسـ م ایـ ن طـ رف ها پـ رت شده
    آقا!
    حـ واسـ م را نـ دیـ دی . . .؟!
  • مهمان همیشگی
  • میشه کنج حرمت گوشه قلب من باشه...
    طبق معمول فوق العاده بود سیده جان:)

    دیروز برادرزاده دوستم به دنیا اومد،یه سادات عزیز دیگه:* :))

    التماس دعا
    پاسخ:
    ممنون عزیزم طبق معمول لطف داری شما :*
    به سلامتی :)

    ما که نماز صبح صحن گوهرشاد بودیم ..!!!!   (ایکون فخرفروشی+لج در آوردن )

     

    سلام


    باید غبار صحن تو را توتیا کنند

    « آنانکه  خاک را به نظر کیمیا کنند»

     

    هو هوی باد نیست که پیچیده در رواق

    خیل ملائکند رضا یا رضا کنند

     

    بازار عاشقان تو از بس شلوغ شد

    ما شاعرت شدیم که مارا سوا کنند

     

    «هر گز نمیرد آنکه دلش» جلد مشهد است

    حتی اگر که بال و پرش را جدا کنند

     

    هر کس به مشهد آمد و حاجت گرفت و رفت

    او را به درد  کرببلا مبتلا کنند

     

    دردی عظیم و سخت که آن درد را فقط

    با یک نگاه گوشه ی چشمت دوا کنند

     

    از آن حریم قدسی ات آقای مهربان

    « آیا شود که گوشه ی چشمی به ما کنند»
    شعر از دوست عزیزم آقای رستگاره

    یاعلی

    سلام

    دلم نیومد اینم نذارم لذت ببرید

    پای این آسمان خراش، کسی

     یاد گلدسته هایت افتاده است

     دست بر سینه اش گذاشته و

     نیتش یک زیارت ساده است

     

     مشهد از هر طرف که باشد، من

     دل من، روح من، به سمت شماست

     پای باب الجواد یا اینجا

     همه جا بوی مهربان رضاست

     

     بی خیال تمام عابرها

     چشمها را که بست باور کرد _

     ایستاده است بین زائرها

     پای حوض آمد و لبی تر کرد

     

     تازه باید سلام هم بدهد

     پرچمی ایستاد از نوسان

     پر از عطری غریب شد نفسش

     _السلام علیک یا سلطان_

     

     مربع

     

     به خودت دلخوشی بده زائر

     مانده تا این سفر تمام شود

     مانده تا حس تلخ تنهایی

     در دلت صاحب مقام شود

     

     لا اقل ده ، دوازده قدمی

     تا ته سنگ فرشها مانده است

     کمی آهسته تر قدم بردار

      یک نفر پای حوض جا مانده است

     

    مربع

     

     چشمها را که باز کرد انگار

     همه چپ چپ نگاه می کردند

     راستش را نگو کجا بودی

     رد شو از این نگاه با لبخند

     

     مربع

     

     چند شب بعد توی یک اتوبوس

     یک نفر خواب مانده با لبخند

     مشهد از هر طرف که... راهش را

     جاده ها چشم بسته هم بلدند


    این هم دوست عزیزم آقای محمد خادمه

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    خیلی ممنون بابت هر دو شعر زیبا

    اللهم اغفر لی الذنوب التی تحبس الدعاء

    بر شانه های ضریحت تا می گذارم سرم را

    انگار می گیری از من،غوغای دور و برم را

     

    حرفی ندارم به جز اشک،نه حاجتی،نه دعایی

    دست شما می سپارم این چشم های ترم را

     

    عطر هوای رواقت،آهنگ هر چلچراغت

    نگذاشت باقی بماند،بغضی که می آورم را

     

    حتی اگر دانه ای هم گندم برایم نریزی

    جایی ندارم بریزم،جز صحن هایت پرم را

     

    هر بار مشهد می آیم،انگار بار نخست است

    هی ذوق دارم ببینم،گلدسته های حرم را...

     

    هر روز در سکوت خیابان دور دست

    روی ردیف نازکی از سیم می نشست

     

    وقتی کبوتران حرم چرخ می زدند

    یک بغض کهنه توی گلو داشت می شکست

     

    باران گرفت،بغض خدا هم شکسته بود

    اما کلاغ روی همان ارتفاع پست

     

    آهسته گفت: من که کبوتر نمی شوم

    تنها دلم به دیدن گلدسته ات خوش است...

     

    پاسخ:
    یک بغض کهنه توی گلو داشت می شکست ..

    ممنون خیلی قشنگ بودند هر دو شعر
  • ترنم بانو
  • گنبدت از هر کجای شهر سوسو می کند

    دست هر آشفته ای را پیش تو رو می کند

     

    به قول خودتون :نگاهشون روی دلت سیده جان

    پاسخ:
    ممنون عزیزم:)

     از خودت شنیدم ولی خیلی وقته با ها عجین شدم

    یا چشم بپوش از من از خویش برانم

    یا تنگ در اغوش بگیرم ک بمیرم

    اینقذه دلم هواشو کرده ک نگووووووووووووو

    هدرتان جوری است که حتا اگر در متن چیزی از مشهد و امام رئوف نبود، دل‌مان را تنگ‌تر از اینی که بود، کند.
  • آخرین حضور
  • بلیت ماندن است مانده روی دست‌های من
    در این همه مسافر حرم نبود جای من؟

    رفیق عازم سفر، فقط «سلام» را ببر
    سفارش مریض حضرت امام را ببر

    «سلام نسخه» را ببر ببین دوا نمی‌دهد؟
    از او بپرس این مریض را شفا نمی‌دهد؟

    چقدر تا تو با قطارها سفر کند دلش؟
    چقدر بگذرند زایرانت از مقابلش؟

    چقدر بادهای دوری‌ات مچاله‌اش کنند
    و دوستان به روزهای خوش حواله‌اش کنند

    به بادهای آشنای شرق بوسه می‌دهد
    به آتش ارادت تو افتخار می‌کند

    به این امید ضامن رئوف! تا ببیندت
    هی آهوان بچه‌دار را شکار می‌کند

    هزار تا غروب در مسیر ایستاده‌ام
    به هر که آمده به پایبوس نامه داده‌ام

    من از کبوتران گنبد تو کمترم مگر
    که بعد سال‌ها نخوانده‌ای مرا به این سفر؟

    قطارهای عازم شمال شرق می‌روند
    دقیقه‌های بی‌تو مثل باد و برق می‌روند

    کسی بلیط رفتنی به دست من نمی‌دهد
    به آرزوی یک جوان خام تن نمی‌دهد

    بلیت ماندن است مانده روی دست‌های من
    در این همه مسافر حرم نبود جای من؟!

     

    اللهم الرزقنا ....

    پاسخ:
    خیلی ممنون از بابت شعر
    سلام به روزم سر بزنید
    هم از خوندن پست، هم کامنت ها لذت بردم :)
    پاسخ:
    برای همین برای کامنت ها جواب نذاشتم اینبار :)
  • یک دانه شن
  • یک دانه شن را فراموش نکنی، نام کوچک مرا در آن آستان بزرگ ببر...
    پاسخ:
    متاسفانه صدای مرا از اصفهان می شنوید :)

    من با تو زندگی نکنم پیر می شوم
    بی تو من از جوانی خود سیر می شوم

    من در شعاع پرتو شمس الشّموسیَت

    بی اختیار پیش تو تبخیر می شوم

    آیینـ ه کاریِ حرمَت ذرّه پروری ست
    من در رواقِ چشمِ تو تکثیر می شوم

    من گریـه ام گرفتـه کمی هم بـه من بخند
    دارم بـه پایِ خویش سرازیر می شوم

    یک شب نشد کـه بی گـُنَه آیم زیارتت
    اما دوباره پیش تو تقدیر می شوم

    آن نامـه ام کـه از سَر تعجیل و اضطراب
    بر بال کفتران تو تحریر می شوم

    وقت ورود در حَرَمِ تو هوایی ام
    وقت خروج تازه زمین گیر می شوم...

     

    السلام علیک یا ثامن الحجج

    پاسخ:
    من گریـه ام گرفتـه کمی هم بـه من بخند
    دارم بـه پایِ خویش سرازیر می شوم

    بح بح.ممنونم
  • نجم الهدی
  • یک روز گوشه حرمت می کشی مرا
    این آرزو مگو که فراهم نمی شود...
    سلام بانوجان

    حس آدم هایی را می دانی که به کامپیوتر دسترسی ندارند بعد هی با گوشی این پست را می خوانند هی آه می کشند که نمی توانند کامنت بگذارند!من همانم...

    چون ماهیان برکه‌ام، بی‌تاب ماهم یا رضا !
    از عاشقانِ «عاشقی با یک نگاهم» یا رضا !

    من خوب می‌دانم بدم اما دوباره آمدم
    خاکیِ راه مشهدم پس سر به راهم یا رضا !

    به به! چه می‌آید به هم ترکیب ما، آخر بر آن
    صحن سفید مرمرت، خالی سیاهم یا رضا !

    وقت نظر بر گنبد و گلدسته‌های عرشیت
    افتاده با عمامه‌ها از سر کلاهم یا رضا !

    تو شرط مستی هستی و هستم ز نیشابوریان
    در صحن جمهوری اگر «مشروطه‌خواه»م یا رضا !

    مشروطه و مشروعه را دادم به دست عاقلان
    در مجلس مستان تو با پادشاهم یا رضا !

    یادم نمی‌آید یکی از دردهای بی حدم
    شکر خدا پهلوی تو من روبراهم یا رضا !

    از ماه زیباتر تویی، از نوح آقا تر تویی
    با اینکه بدنامم ولی دادی پناهم یا رضا !

    من در بهشتم پس قسم ساقی! به سقاخانه‌ات
    حتما کشیده دست تو خط بر گناهم یا رضا !

    پیش ضریحت پیشتر خیر دو عالم خواستم
    عمریست من شرمنده‌ی آن اشتباهم یا رضا !

    یا ضامن آهو! بگو صیاد آزادم کند
    تا صحن آزادی شبی باشد پناهم یا رضا !

    از آب سقا خانه‌ات یک جرعه نوشیدم ببین
    «رَستم از این بیت و غزل» من مست مستم یا رضا !

    شعر قاسم صرافان

    تنفس عطر ناب حرمش نصیبتان...

    خیلی زیاد التماس دعا.
    پاسخ:
    سلام عزیزم
    ممنون بابت شعر
    زیارتشان روزی ت
    محتاجیم به دعاییم
    عکس بدجور نفس گیر است
    محتاج ِ دعا
    پاسخ:
    ماهم محتاج دعا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    head:script/span