هوالعشق

هوالعشق

زیر دین چهارده معصومم اما گردنم
زیر دین حضرت علی بن موسی بیشتر

طبقه بندی موضوعی
آرشیو

در محضر بزرگان

پنجشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۱، ۰۱:۱۲ ب.ظ
هر موقع انسان در محیط زندگی و اداره اش و موقعیت اجتماعتیش گیر کرد و راه بندان شد و هر چه هم تلاش کرد دید راه باز نمی شود این را باید بداند که این راه بندان را خدا پیش آورده است . خدا راه را بست تا شما بروی پیش خدا . هر چه هم تلاش کنی نمی توانی راه را باز کنی چون راهی را که خدا ببندد احدی نمی تواند آنرا باز کند جز خود خدا .

علت اینکه خدا راه را می بندد برای این است که دلش برای تو تنگ شده بود . چون می خواهد تو را خصوصی ببیند . راه را بست تا بروی پهلوی خدا .

لذا وقتی در زندگی راه بندان شد در آنجا خیلی زور نزن ، بدان با زور تو آنجا راه باز نمی شود . آن کسی که راه را بسته فقط او می تواند راه را باز کند .

برو پهلوی خدا و به خدا بگو چکار با من داشتی که این راه را بستی ؟ یک دقیقه با خدا خلوت کن آنوقت می گوید با تو چکار داشتم . آنوقت می گوید دوستت داشتم و دلم برایت تنگ شده بود ، یادت رفته بود که خدایی هم داری . یک وقت هم می بینی مطلب دیگری است که به قلب او الحام می شود .

وقتی از آن خلوت بر می گردی می بینی راه بندان باز می شود . حاجت را داد تا بروی پهلوی قاضی الحاجات . مشکل را داد تا بروی پهلوی حلال مشکلات .

علت مقدر شدن مشکلات در زندگی همین است . در حدیث قدسی است که : « کسی که بین خودش و خدا را اصلاح کند ، خدا بین او و مردم را اصلاح می کند » .

پس همه گیرهایی که در روابط مان با مردم پیدا شده سایه گیرهایی است که در رابطه مان با خدا ایجاد شده است . چون آن رابطه گره خورده سایه آن گره افتاده در رابطه مان با خلق .

این را بدانید که سایه یک گره را که نمی شود باز کرد ، سایه را که نمی تواند تغییر دهید ، سایه را اگر تغییر دهید خود بخود سایه هم تغییر می کند . پس اگر گره ای را که در رابطه ما با خلق است سایه گره ای است که در رابطه مان با خدا وجود دارد . لذا باید برویم گره ای را که با خدا داریم باز کنیم .

وقتی آن گره باز شد سایه اش هم باز می شود .

همه گره ها و گیرهایی که داریم اینها سایه گیرهایی است که با خدا داریم .

باید برویم پهلوی خدا و رابطه مان را با او صمیمی تر کنیم و با خدا آشتی کنیم . رابطه مان را با او صاف تر و لطیف تر کنیم و بنده مطیع تر خدا بشویم ، بنده ذاکر خدا بشویم ، بنده محب خدا بشویم ، آنوقت وقتی می آیی در جامعه می بینی هیچ گره ای وجود ندارد . آنوقت می بینی همه آن آدمهایی که تا دیروز جلویت ایستاده بودند و با تو می جنگیدند حالا می شوند مطیع و فرمانبر تو

  • ۹۱/۰۱/۲۴
  • هوالعشق

دیدگاه (۲۵)

  • زهره سعادتمند
  • با این نگاه، راه بندون ها چقدر قشنگه..
    از این لطافت هام نداریم، یذره آدم بشیم و کم غر بزنیم به همه چی!

    ما به تازگی از یه راه بندون عبور کردیم..به سلامتی..به لطف خدا
    پاسخ:
    خوش به حال شما :)
    وای خیلی قشنگ بود !!!
    پاسخ:
    :)
    گرفتاری ، ینی اینکه خدا برات پیغام فرستاده بیا کارت دارم
    :)
    عالی بود پستت
    پاسخ:
    چشماتون عالی دیده :)
    یار ؟ ای بابا
    پاسخ:
    :|
    هر وقت از همه جا نامید شدی خدا دستت رو میگیره ...
    این حرفشو بیشتر دوس دارم
    وااااااااااااای بی نظیر بود!!
    پای مانیتور داغ کردم وقتی خوندمش

    و اغث یا غیاث المستغیثین
    واسه عسکه
    ای امان از این یار
    پاسخ:
    :)
    ای جاااااان ... با این مطلب قشنگ و اون عکس ناز...
    پاسخ:
    جونت سلامت :)
    سلام خواهر جون

    ایام رو تسلیت میگم وآرزوی سالی "فاطمی" رو برات دارم

    ............................
    حاجت رواست هرکه از این راه می رود ....

    دعایم کن که دلم سخت هوای صحن و سرایش دارد
    ............................
    یا ضامن آهو
    دریاب
    ....
    ما را
    ..........
    آآآآآآآآآآآآ ه ه ه
    پاسخ:
    عرض تسلیت. ملتمس دعا
    میخواهد بی راهـــــــــــــــــه نرویم .......شاید
    عبور ممنوع مینویسد و دورش خط قرمز
    پاسخ:
    ایشالا که خط قرمز ها رو سبز نبینیم!
    عسی ان تکرهوا شی و هو خیر لکم
    چقدر دلم واسش تنگ شده...
    پاسخ:
    خیلی ...
    نگاه زیبایی بود.
    تشکر
    پاسخ:
    دست حاج آقا دولابی درد نکنه :)
    سلام
    الهی و ربی من لی غیرک.
    یا علی
    تا مرد به تیغ عشق بی سر نشود
    در محضر معشوق مطهر نشود

    سلام ...
    به روز هستم...
    3تا فایل هم گذاشتم برای دانلود که استفاده کنید...
    منتظر حضور...
    کلیک رنجه بفرمایید...

    لطفا ما رو لینک کنید و بفرمایید با چه اسمی لینکتون کنم ....
    البته این در صورتیه که قبلا با هم تبادل لینک نداشتیم...
  • پایگاه مذهبی علمدار علیه السلام
  • امامم مهدی جان ! من و پنجره و جمعه ، دست در دست انتظار پشت حوصله باغ بیدار نشسته ایم تا مبادا روزی که می آیی خواب به سراغمان بیاید!
    اللهم عجل لولیک الفرج
    ......................
    ما منتظرانیم تا صبح ظهورش...................
    میان بیگانگی و یگانگی ، هزار خانه فاصله است . آنکس که غریب نیست ، شاید که دوست نباشد
    انصافاً چسبید رفیق!
    پاسخ:
    خداروشکر :)
    دلــم

    آغــوشی مـی خـواهـد

    کـه

    نـه زن باشـد

    نـه مــرد !

    خـدایـــــــــــا

    زمـیـــــن نمـی آیـی ؟


    آقای دولابی را خیلی دوست دارم. 4تا طوبای محبتش را خوندم ولی خوب چه فایده
    نرود میخ آهنین در سنگ.....
    یا هو
    پاسخ:
    ظاهرا که بی فایده نبوده :)
    حیف که فعلا وبم تعطیله وگرنه حتما لینکتون میکردم...
    مطالبتون خیلی به دلم نشست...
    انگار تو هر کلمش خدا نشسته بود...
    امیدوارم همین جوری ادامه بدین...
    پاسخ:
    چه اسم خوشگلی :)
  • نای دل فقط آه
  • گرفته یار!!!
    خیلی خوب بود...
    پاسخ:
    الحمدالله :)
    این که من گرفتار تو باشم قشنگ ترین تصویر دنیاست
    السّلام عَلیَ الحُسَین (ع) وعَلی عَلِِِّیِ ابن الحُسَین (ع) وعَلی اوْلادِ الحُسَین (ع) و عَلی اَصحابِ الحُسَین (ع)
    بعضی ها تا دست بالا می برن خدا می گه: اه، این دوباره اومد. بدین بهش تا زود بره. نمی خوام ریختشو ببینم.
    اما بعضی ها تا می خوان چیزی هم بهشون بدن خدا می گه: نه... می خوام یکم دعا کنه. حال می کنم از دعا کردن این بندم...

    انشاا... که خدا حال کنه از ما بنده هاش...
    سلام و یا حق!!!
    پاسخ:
    سلام و یا علی
    یا الله...
  • علیرضا محمدی
  • و من چقد گرفتارم ...
    ...
    پاسخ:
    ...
    head:script/span