هوالعشق

هوالعشق

زیر دین چهارده معصومم اما گردنم
زیر دین حضرت علی بن موسی بیشتر

طبقه بندی موضوعی
آرشیو
این روزها که دلم کوچک شده، چشم هایم را میبندم و با نوای سید جواد که پلی کردم، در عالم خیال، از  مسیر ِدوست داشتنی ام، میروم صحن گردی و زیارت! از فروشگاه رضوی، نان رضوی میخرم. ایست بازرسی ِ باب الجواد را اگر به سلامتی و بدون گیر دادن بگذرانی، اذن دخول میخوانی و اشک جاری شده نشان از اذن آقا میدهد. مستقیم کمی متمایل به راست که حرکت کنی. صحن قدس است. از صحن قدس وارد گوهر شاد میشوی.شاید بشود گفت باصفاترین صحن حرم همین جاست. همان گوشه که گنبد ِ حرم دل ربایی میکند. سمت راست رواق امام خمینی ست که گوشه به گوشه اش خانوادگی نشسته اند، از سمت چپت که حرکت کنی میرسی به جمهوری. از دارالهدایه که بگذری و حوض را رد کنی، از مقابل ساعت آفتابی،سمت چپت، عقب عقب که بروی میرسی به دیوار انتهای صحن، سرت را که بالا بیاوری گنبد پیداست. حالا مستقیم.سمت راست، صحن انقلاب. مقابلت گنبد قد برافراشته و سقاخانه در مسیر نگاهت است. کمی که دقت کنی از همان جا پنجره فولاد هم پیداست. سمت راستت آقای نخودکی و حاجتمندان همیشگی! و از سمت چپت هم اگر به موقع رسیده باشی صدای نقاره ها می آید. شاید اگر خوب چشم بچرخانی، شاهد عقد هم باشی که با اجازه ی امام رضا میگویند بله!... صدای همهمه ی زائران جلوی ضریح و شلوغی و جیغ و داد ِ همیشگی خانم ها منصرفت میکند از لمس شبکیه های ضریح. آرزویی که هنوز بر دلمان مانده! طبق معمول یک گوشه روی پله ها، ایستاده زیارت میخوانم و اسم دوستان را میبرم و از سمت راست میروم زیرزمین.جای دوست داشتنی ام مینشینم و نان رضوی میخورم! بساط نماز را پهن میکنم.بعد از نماز هرچه زیارت نامه و دعا و ادعیه و سوره ی "کوتاه" هست را میخوانم و میروم رو به روی ضریح ِ زیرزمین، به دیوار تکیه میدهم و شروع میکنم از هر دری حرف زدن و خداروشکر آقایی داریم به مهربانی خدا که بی منت گوش میدهد حرف های تکراری ات را! حرف ها که ته کشید، نگاه کردن زائران هم خیلی فاز میدهد! حس و حال ِ هر کدامشان برایم جالب است. آنقدر غرق این نگاه کردن ها میشوم که چشمهایم سنگین میشود. خواب و بیدارم که یک چیزی صورتم را نوازش میکند. و صدایی که پشت سر ِ هم تکرار میکند: پاشو دخترم پاشو پاشو!

بلند میشوم نوای سید ذاکر را قطع میکنم و میخوابم.یک خواب شیرین.

توضیح نوشت: یکی از ویژگی های متولدین اسفندماه، خیال پردازی آنهاست!

http://s2.picofile.com/file/7152787311/215645_1702680447405_1249791646_31517067_884269_n.jpg

نه دلم میخواهد به تور ایتالیا و اسپانیا بیفتم

نه بادام چشم های چینی ها و ژاپنی ها را ویار کرده ام

و نه نسیم دبی و استامبول به کله ام زده

نه هوس دوبیتی بابا طاهر دارم

نه مات کیشم و نه موجی خزر

عجایب هند هم متعجبم نخواهد کرد

حتی منار جنبان هم دلم را نمی لرزاند

فاتحه سعدی و حافظ را هم از همین جا میخوانم

من فقط

یک بلیط رفت ِ مشهد می خواهم

حتی الامکان بی برگشت ...

منبع:نمیدانم

  • ۹۱/۰۱/۰۷
  • هوالعشق

دیدگاه (۵۰)

chikablog.ir

سیستم جدید وبلاگدهی بر پایه وردپرس

وبلاگ رایگان

قالبهای کاملا استاندارد و تست شده
100 مگابایت فضای اختصاصی
و دهها امکانات دیگر
انتقال رایگان بلاگفایی ها یه چیکا بلاگ امتحان کنید
نمونه انتقال یافته:
shahab12.blogfa.com

to

avayemehr.chikablog.ir

دارای آپلود سنتر اختصاصی برای کاربران

ariapic.ir

دارای دامین دهی رایگان به ادرس
huk.ir

و هر روز با قالب ها و افزونه های جدید در حال بروز رسانیست
لذت وبلاگنویسی را با چیکا بلاگ وردپرسی حس کنید.
پاسخ:
باشه!
  • افزایش بازدید و پیج رنک
  • افزایش بازدید |
    افزایش پیج رنک گوگل |
    افزایش رنک الکسا |
    پیج رنک ما 5 میباشد و تبادل لینک با ما 100% به افزایش رنک شما کمک میکند |
    در ضمن پیشنهاد میکنم برای لینک دادن به ما از کد داخل کادر استفاده کنید
    سینه خواهم
    شرحه شرحه از فراق ...
    پاسخ:
    فکری به حال این دل بی سرپناه کن ...
    اومدم وبلاگت کلی گریه کردم... کلی حالم خوب شد. آخه من عاشق اما رضا(ع) هستم.
    می خوام ازت تشکر کنم که این فضا رو ایجاد کردی که هر چند مجازی اما برای اولین بار تو سال جدید این حال خوب بهم دست داد... البته منم بهش دست دادم(!)
    لینک می شوی:)
    تو رو به دیدن ِ این وبلاگ دعوت میکنم رفیق
    جون میده برای حال و هوای ِ همه‌ی ماهایی که داریم بال بال می‌زنیم برای باب الجواد

    چقدر سنگ صبور سفید:
    http://sangfarsheharam.blogfa.com/
    پاسخ:
    چه سحر خیزی رفیق!ساعت7صبح بیداری؟از خودم خجالت کشیدم :دی
    دلم برای توپرمیکشدامام غریب
    غمت زسینه شررمیکشدامام غریب
    چه نعمتی است شوق زیارت حرمت
    مرابه دیده ترمیکشد امام غریب
    همین که خسته زباب الجواد می ایم
    شب دلم به سحرمیکشد امام غریب
    دل رمیده شبیه کبوتری خسته
    زصحن قدس توپرمیکشد امام غریب
    حالا که ما را به حرم ره نداده اند
    دلهامان شکست حرم را بیاورید
    سلام. یکسال و چند روزیست در فراق امام رئوفم.
    چه خوش است این ذکر را روبروی گنبد طلا زمزمه کردن:
    اللهم صل علی علی ابن موسی الرضا المرتضی ....
    پاسخ:
    روزیتان انشالله
  • نای دل فقط آه
  • ذره ذره وجودِ تنهایم برایش دل تنگ شده...
    پاسخ:
    ذره ذره وجود ِ ماهم
    برای پیش تو بودن بهانه ای کافیست
    بهشت لطف کریمان بها نمی خواهد ...
    برای پیش تو بودن بهانه ای کافیست
    بهشت لطف کریمان بها نمی خواهد ...
    پاسخ:
    بیا بگو نتکانند پادری ها را ...
    راستی مرسی از علامت تعجبت !
    جهان دل است و تو جانی،
    نه بلکه جان جهانی
    کمِ سکندر و دارا،
    کزین فسانه بیفتد
    خیال کن که غزالم،
    بیا و ضامن من شو ...
    از صحن قدس که می ری طرف گوهرشاد
    اون دالان قشنگ
    که از وسطاش دیگه گنبد معلومه
    بعد که می رسی به گوهرشاد
    همون جا اول راهرو سمت چپت یه زاویه کوچیکی هست که می تونی بهش تکیه کنی و چشم توی چشم امام رضا بدوزی و گریه کنی
    و با تمام وجودت حس کنی که آقا نگات می کنه
    چقدر شما مشهدی ها خوشبختید
    مرغ دل ما را به کسی رام نگردد
    آرام تویی ,دام تویی,دانه تویی , تو
    مارو هوایی کردی با این مطلبتون انشاا... نصیب هممون بشه بریم مشهد پابوس آقا امام رضا
    بروز شدیم با پست:
    "در جستجوی ثریا"
    خوشحال میشیم به ما سر بزنید و نظرتون رو بدونیم
    منتظر حضور گرمتون هستیم
    یاعلی
    پاسخ:
    انشالله
    چه خیال پردازی دقیق و قشنگی ...من هم که اسفندی نیستم درخیالت قدم زدم البته

    میگن که من هم خیلی خیال پردازم!خیال پردازه خیال های خام!!!!
  • زهره سعادتمند
  • چه شیرین...
    پاسخ:
    :)
    سحر خیر چیه حاجی
    ما شب تا صبح بیداریم تازه شب‌مون از 11صب شروع میشه
    ببین
    هدرت معرکه‌ست! چشممو بدجوری گرفته: (
    پاسخ:
    قابل نداره. مال ِ تو :)
  • ساندیس خور نظام
  • ما منتظر ورود از باب الحسین هستیم ....
    پاسخ:
    ...
    سلام علیکم.....
    بنده طلبه ساده ای بیش نیستم...اگه انتظاری خاص نداشته باشید....
    در بی خود بودنش که شک نداریم....بی خودی از خودمان است....آخه....
    و اما بعد :
    در اینکه میتونید اظهار لطف کنید مانعی نیست....
    و اما در اینکه من باید این کار رو بکنم یا نه ..مختار من هستم نه شما عزیزم...
    و حق دارم اینطور صحبت کنم....مگر اینکه ناراحت شید و عواقب ناراحتی شما رو بنده بپردازم....
    !!!
    موید باشید برادر من....
    پاسخ:
    کسی همچین حقی به شما نداده که درمورد بقیه اینجور حرف بزنید!
    سلام علیکم
    اگر با تبادل لینک موافق هستین
    اطلاع بدین لطفا
    التماس دعا
    یازهرا
    و علیکم السلام.....
    و اما بعد :
    اون حق آزادی بیان منه که در مورد هر کس بخوام حرفی بزنم ولو به مزاق شما عزیزان خوش نیاید....
    واقعا منظور من ازین پست این بوده که بنده رو به خاطر هیچ و پوچ یم سال عقب انداختن....!!
    همین و بس....!!
    البته آزادید که هر طور مایلید برداشت کنید...چون گفتار آزاده....!!
    حداقلش برای ما....!!
    پاسخ:
    !!!!!!
    ممنون از حضورتون.
    پاسخ:
    :)
    رواق شیخ حر عاملی
    دیواری دارد
    نه مثل باقی دیوار ها
    همه ی دیوارها که دل ندارند!!!
    اما
    یا رضا
    چه حلاوتی داشت
    اشک ریختن
    و سخن گفتن با تو
    از پشت آن دیوار کذایی ...
  • ساندیس خور نظام
  • سلام
    با مطلب مهم ولایت فقیه فراتر از قانون اساسی به روزم
    وقتی می‌آیی
    یک بغل با خودت
    گلِ شیپوری بیار.

    انگار به خواب رفته استْ بهار!
    "ر.کاظمی"

    ********
    سلام
    آدرس جدید خونه م:
    WWW.bi-neshaani.blogfa.com
    مجبور به تحمل ناشکیبایی هام نیستین
    اما
    بودنتون خوشحالم میکنه!
    بهارتون همیشگی...


    پاسخ:
    همچنین
    برام هیچ حسی شبیه تو نیست
    کنار تو در گیر آرامشم
    همین از تمام جهان کافیه
    همین که کنار ت نفس میکشم
    تماشای تو عین آرامشه
    تو زیباترین آرزوی منی
    تو پایان هر جست وجوی منی
    تکه های یه آهنگ قدیمی که مخاطبش برای من علی بن موسی الرضا است
    آقا باورم کن .......همین
    التماس دعا
    پاسخ:
    قشنگه :)
    سلام ممنون که وبلاگم سرزدید(یاعلی)
    خجسته میلاد بزرگ بانوی عصمت و طهارت، گوهر دریای اعجاز و فصاحت، زینب کبری سلام الله علیها مبارک باد.

    خجسته باد آمدنت!

    ای کوثر جاری فاطمه!

    ای آیینه بردباری علی!

    ای آیینه‏دار عصمت خداوند در کاروان عشق!

    قدم بر خاکی بگذار که پاکیِ گام‏های تو را آرزومند است، بانو!
    پاسخ:
    برشما هم مبارک
    این لینک ما رو درست کنید و ریز نوشت ها رو بزاید جاش . . .
    ممنون
    با سلام ولادت با سعادت حضرت زینب (س) رو بهتون تبریک میگم .به روز شدیم با مطلب آیا فشن ها هم بسیجی میشن؟ منتظر نظراتتون هستیم؛شما هم دعوت شدید‏. یاعلی
    درد و بلای مادرم قلبمو از جا می کنه
    هرکی باهرچی دستشه مادر ما رو می زنه
    دنبال حیدرمی دوید ازسینه اش خون می چکید
    دارم ز سوز دل ندا شکر خدا حیدر ندید ...
    سلام به روزم منتظرحضور گرم شما و نظراتتون هستم. یاعلی
    ...
    هست حـق را بی گمان مهـری به تو ...
    سلام .آیت الله مجتهدی رحمه الله علیه می فرمودند هروقت دلتان گرفت و به تعبیر خودم فشار روحی بهتون اومد استغفار کنید. / یاعلی
    القلب ُ حرم الله ...
    سلام اسفندی ک منم اسفندی هستم.
    داغمان راتازه تر کردی دختر!دلمان راهوایی تر!
    خیلی وقته ک منتظردعوتم, اما...
    خداخواست وتابستان درخدمت آقابودیم. بعدهشت روززیارت برگشتیم ودلمان جاماند!
    امیدداریم باری دیگرطلبیده شویم وبرویم به دنبال دل ودیگربازگشتی نباشد, میشود ماند,تنهالیاقت میخواهدک گویامن ندارم!دعایمان کن,دعایت میکنیم البت اگرلیاقت داشته باشیم.
    ممنون سر زدید
    واینکه دیوونه ی عکس پست بالام
    [لب خند]
    خوووب می فهمم
    نمیدانم برای پست هایی که کامنت دونیش بسته ست اجازه دارم کامنت بگذارم یا نه ولی گاهی به گونه ای ارتباط برقرار میکنم که دلم میخواهد کامنت بگذارم.
    راه غیر معنوی که گفتی هم معنوی بود به خاطر وجود خدا.
    اگر اصفهان را دوست دارم بخاطر آرامشی ست که میتوان در بعضی مکان ها به دست بیاورم
    مثل مدرسه چهارباغ
    تخت فولاد
    ووو
    معماری سنتی به گونه ای خاص احساس مرا میفهمد .
    اوهوم ..
    پاسخ:
    بعله
    از وافی رسیدم اینجا...
    امان از نقش بازی کردن...امان...
    سلام و عرض ادب
    ممنونم از حضور شما.
    نه خیر بنده صاحب وبلاگ ساندیس خور نظام نیستم.
    منتظر حضورتون هستم خوشحال میشم.
    وبلاگ شما هم خوب و باصفا بود استفاده کردم.
    یا علی
  • یک نفر از خویش دلگیر
  • حتی الامکان بی برگشت .. نمی دانم چرا هوایی کربلا شدم به یکباره با خواندن این پُست .
    سلام
    نمیدونم چی بنویسم فقط می دونم خیلی دلم هواشو کرده . . .
    مطالبت فوق العاده زیبا و خوندنی بودن ف خوش به سعادتت با اون دل با صفا و پاک
    السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی . . .
    اگه اجازه بدی لینکت می کنم ، خواستی وبلاگ منم سر بزن با مطالبی از دهه فاطمیه به روزم
    التماس دعا
    یا علی
    پست بالایی رو دوست میداشتم
    آن بخش زانو بغل کردن و خیره شدن به گنبد را گاهی عملی می کنم من
    حالم عوض میشود خیلی
    این روزهای آخر پیش دانشگاهی با آدم هایی که انگار سال هاست عبور کرده ای از آنها و باید برای رفاقت محکمی که با تو دارند لحظه ای لبخند را فراموش نکنی کار ساده ای نیست. . .
    امروز روی تخته نوشتم:
    آینده به نام تو رقم خواهد خورد
    بر باورمان جمعه قسم خواهد خورد
    روزی که بهار با تو آغاز شود
    نوروز تصنعی به هم خواهد خورد
    استاد فرمودند:
    دگم!
    بعد ادامه دادند:
    دگم یعنی آدمی که پای عقایدش وامیسه. . .!!!!

    وبلاگت حال خوبی داشت رفیق نو
    لینک شدی
    التماس دعای فرج
    یا ضامن آهو ها
    پاسخ:
    موفق باشی :)
    همین ترسه خوبه. خوشا حالتون..........
    پاسخ:
    ...
    وانتظار تنها شده است یک واژه ...
    :(
    پاسخ:
    :(
    سلام.حال شما؟
    خوشحال میشم تو وبم یه آرزو کنین...
  • الله قرآن سنت رسول ص و احترام اهل بیت
  • من هم یه بلیط رفت می خوام به مکه بی برگشت ...
    از طرف امام میر شهاب الدین )البته فقط امام خودمم(
    head:script/span